Nr.7 - Anna Forss




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Lagets egen duracellkanin! Hon vet precis hur man ska springa för att trötta ut och runda motståndarlagets backlinje. En farlig vänsterfot som ställer till det för vilken försvarare som helst, det här är Anna "Forssa" Forss.

Född: 23 januari 1988
Position: Innermittfält
Moderklubb: Mariehem SK
Tidigare klubbar: Mariehem SK
Kom till Umeå Södra: Sommaren 2007, 4:e säsongen nu!
Arbete: Jobbar på klädbutiken Monki i UP2-gallerian
Familj: STOR! Mamma & Örjan, Pappa & Anna, 4 systrar, 1 bror. Pojkvän och katt!


För att våra bloggläsare ska lära känna dig lite bättre, Vad gör Anna Forss en dag när hon är ledig från fotboll?

Jag har stor passion för kläder, så jag strosar gärna omkring på stan och hänger inne i vår fina monkibutik. Även att få kvalitétstid med pojkvännen, vänner och framförallt småsyskonen är viktigt för mig. Är också en stor TV-serie nörd. "How i met your mother", "One tree hill", "The office" och "Big bang theory" är mina favoriter just nu!


Hur kommer det sig att du fastnat för just mode och shopping?
Det är något som vuxit fram med tiden. Läser mycket bloggar, streetstyle sidor och modeböcker. Sen jag började jobba på Monki så har passionen bara växt och växt och det är så kul att lära sig om olika material och att ta inspiration från olika människor och komponera ihop deras stilar till något alldeles eget. Favoritstilen för mig är feminint möter maskulint!


Har du några tips att ge till dem som inte har lika stor koll på mode? Vad är ett måste att ha i garderoben 2010?
Alltså det här med "måste-ha" grejer är något jag inte gillar. Det finns ingen norm över hur man ska klä sig. Dom ballaste människorna är dom som vågar ha sin alldeles egen stil och skiter i trender. En sak jag lärt mig dock är att ju vassare trenden det är, desto kortare livslängd har den. Men ska jag säga någonting så är transparenta, lätta material och jordnära färger något som är hett i vår. Även kavajer!!!


Tankar inför säsongen 2010?
Att vi ska fortsätta utvecklas som lag vilket kommer bli jätte spännande med en ny tränare som kommer tillföra mycket nytt i gruppen. Jag vill även fortsätta utvecklas själv på alla sätt, och kanske framförallt mitt offensiva spel. En självklarhet är att vi ska fortsätta att strida i toppen av Norrettan!


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Dom underbara tjejerna i laget! Vi har en sjukt bra sammanhållning. Även ledarna runtomkring är fantastiska, det är bra på alla sätt!


Vem blir årets utropstecken?
Victoria Forsmark tycker jag avslutade serien på ett grymt sätt förra året, och jag tror att hon kommer fortsätta att utvecklas och vara ännu vassare i år!


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Jag är sjukt barnslig. Det bästa jag vet är att umgås med småsyskonen (8 år, 3 år och 1 år) och sjunga barnvisor, se barnprogram och leka lekar.



5 SNABBA MED FORSSA


Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0