Nr.6 - Victoria Forsmark




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Sveriges lägsta tyngdpukt och bruden som alltid får bollen med sig ur alla närkamper. En vinnarskalle av rang som skakat hand med Drottning Silvia, det här är Victoria "Vickan" Forsmark.

Född: 1985
Position: Forward /Mittfält
Moderklubb: Sävar IK
Tidigare klubbar: UDFF
Kom till Umeå Södra: 2003 (speluppehåll -06)
Arbete: Produktionsledare avverkning (vikariat), Holmen Skog
Familj: Mamma, pappa, bror


För att våra bloggläsare ska lära känna dig lite bättre, berätta vad Victoria Forsmark gör en dag när hon är ledig från fotboll?
Då umgås jag gärna med kompisar, tittar på fotboll, spelar gitarr eller bara njuter av att vara ledig, gärna ute i solen.


Du är ju färdig jägmästare nu till sommaren, vad kommer du göra härnäst?
Förhoppningsvis är jag färdig redan om ett par veckor och då blir det fest kan jag lova! Jag har ett vikariat t o m augusti, efter det vet jag inte vad som händer. 


Du är ju en hejare på att spela gitarr, när lärde du dig det?
Nu ska vi inte överdriva. Sommaren 2008 blev jag inspererad av en som kille spelade gitarr på en fest. Det var då jag gjorde mina första tappra försök och sedan dess har jag bara nött på. Stort tack till den som uppfann stämdosan!


Kan du inte berätta för oss om när du träffade Drottning Silvia?
Haha, ok. Det var när vi på skogis levererade julgranar till slottet. Jag fick ansvaret att hålla i en av granarna. Det var en liten cermoni med tal och sådant, tysk press var t o m där. Det var minusgrader, granen var tung och Victoria var nervös. Fick ju inte tappa granen på Silvia. Det gick i alla fall bra och jag fick även skaka hand med drottningen.  


Tankar kring säsongen 2010?
Tror att vi blir svårslagna i år.   


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Lagsammanhållningen!


Vem blir årets utropstecken?
Jag tror att det kan bli någon av Forssa, Becker eller Erika.


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig.
Har svårt för att se blod.


5 SNABBA MED VICKAN

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer
Postat av: Fundering!

knä skadad stackare! Hur lyder hennes status? Gick det mycket illa?

2010-03-14 @ 15:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0