Nr.4 - Moa Westermark





Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Tjejen som även vunnit SM-guld i innebandy och som älskar One Tree Hill. Mittbacken med dom härliga genomskärarna på planen, det är Moa Westermark det.

Född: 28 augusti 1989
Position: Mittback
Moderklubb: Umeå Södra
Tidigare klubbar: Umeå IK U18
Kom till Umeå Södra (A-laget): Somaren 2005, går in i min 6:e säsong.
Arbete: Jobbar på AllTele AB
Familj: Mamma, Pappa, Syster, Pojkvän


För att våra bloggläsare ska lära känna dig lite bättre, berätta vad Moa Westermark gör när hon är ledig från fotboll?
Umgås med familj, vänner och pojkvän. Ser även massor av fotboll på TV, helst Premier Leauge.
Något favoritlag i Premier Leauge?
Inte sådär i hjärtat, men i år har jag hejat mest på Manchester City.


Tankar inför säsongen 2010?
Att alla spelare ska ta ett kliv framåt i utvecklingen och självklart att vi ska slåss i toppen av serien!


Du var ju så grym i innebandy, hur kom det sig att du slutade?
Inför gymnasiet hade jag faktiskt planerat att söka till innebandygymnasiet istället för fotboll, men en vis man sa att det var "galet" att göra det. Som tur var lyssnade jag på det och valde fotbollsgymnasiet istället. Klubban lades på hyllan.
Så du kommer alltså inte återuppta innebandykarriären någon gång i livet?
Jag tror faktiskt inte det, jag provtränade med ett lag för 2 år sedan men insåg snabbt att klubban hörde hemma på hyllan. Suget har tyvärr försvunnit helt, nu tittar jag bara på innebandy.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Utan tvekan tjejerna i laget, vi har en bra blandning på allt som behövs i ett lag!


Vem blir årets utropstecken?

Erika Blomstrand, jag tror hon kommer göra många viktiga mål.


Avslutningsvis, berätta något som vi inte vet om dig!
Jag drömmer om ALLT jag tänker på. Det blir ofta sjuka, roliga, härliga, konstiga och ibland läskiga mixar av allt!



5 SNABBA MED MOA

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Ishockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0