Nr.14 - Ellinor Andersson




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Hör ni hysteriska skratt utanför ICA Berghem? Då är det "Elle" och Mathilda Varmin som sitter där och blivit sockerhöga på cocacola. Ellinor Andersson figurerar ofta i flicklandslagen, har grym speed med bollen och är urstark i närkamperna.

Född: 1992
Position: Innermittfält
Moderklubb: Furunäs/Bullmark IK
Tidigare klubbar: Furunäs/Bullmark IK
Kom till Södra: 2009 (a-laget), min andra säsong i år
Arbete: 2:a året på Fotbollsprogrammet på Östra Gymnasiet
Familj: Mamma, Pappa, Syster och bror


För att våra bloggläsare ska lära känna dig bättre, berätta vad Ellinor Andersson gör en dag när hon är ledig från fotboll?
En dag när jag är ledig från fotbollen så ligger jag ofta hemma, tittar på tv och kollar vad kylskåpet har att erbjuda vart och vartannat. Annars hänger jag med kompisar och spenderar en del meningslös tid vid datorn. Just nu ser jag om alla säsonger från ANTM också.


Det här med att bo så långt utanför stan bland alla korna och getterna, hur känns det? Längtar du efter en lägenhet inne i stan?
Självklart längtar jag efter ett eget ställe i stan med kortare väg och lite eget space. Och förhoppningsvis faller alla bitar med en ledig lägenhet och ekonomi på plats inom en snar framtid. Men att umgås med våra kor, hästar, grisar och getter som står på baksidan kan vara ganska skönt det också! :)


Tankar inför säsongen 2010?
Det kommer bli ett intressant år med en spännande mix av många gamla och nya spelare och förhoppningsvis får jag också uppleva att ta Umeå Södra till toppen!


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Vad ska man säga, kan bara hålla med föregående talare om sammanhållningen och alla sköna personer i laget! :)


Vem blir årets utropstecken?
Jadu, den var lite knepig, egentligen tror jag att vem som helst kan stiga fram eftersom alla spelare har den potentialen. Men Erika Blomstrand som har mycket speed och som är oerhört målfarlig kommer nog visa sig vass i år!


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Har alla säsonger av förhäxad och ser minst 2 avsnitt varje kväll innan jag går och lägger mig! Ett skönt sätt att koppla av innan sängdags.



5 SNABBA MED ELLE

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0