8. Nina Engström - Trivs i Umeå




Född: 10 Januari, 1987 i Luleå
Moderklubb: Alviks IK
Kom till Södra: Inför säsongen 2009 från Bälinge, första året i Södra nu.
Familj: Föräldrar med respektive och fyra syskon, två systrar, två bröder

Vad gör Nina Engström en dag som är ledig från fotboll?
Jadu, beror på om jag jobbar eller inte. Är jag ledig från jobb också så går jag upp, äter frukost och sedan beger jag mig iväg till gymmet. Där varvar jag mina benövningar med överkropp t.ex. chins. Sen blir det förmodligen Balder till lunch och när kvällen också är ledig så hänger jag med vänner och bara ta det lungt. Nu börjar jag ju jobba snart så då blir det inte lika mycket tid för sånt.

Vad kul att du äntligen fått jobb här i stan, berätta mer, vart ska du jobba och vad blir dina arbetsuppgifter?
Tack, det känns jätte roligt. Jag ska börja arbeta som administratör för Solidarfondservice i kundtjänsten. Jag börjar där den 18 Maj. Jag jobbade ju på SEB i Uppsala, men arbetsuppgifterna kommer inte riktigt vara desamma trots att det är samma bransch och sådär. Ska bli kul med nya utmaningar på jobbet!

Du är ju från Luleå, har bott två år i Uppsala och nu bor du i Umeå, vad är de största skillnaderna mellan städerna?
Oj, ja alltså Umeå är ju mycket mer en sportstad än Uppsala, det känns som att i Uppsala kretsar allt kring studenterna. Även om Umeå också är en studentstad så är det absolut inte på samma sätt. I storlek är det inte så stor skillnad egentligen, det är cykelavstånd överallt. Sen är det STOR skillnad på människorna och mentaliteten, det är mycket roligare att gå ut på REX här i Umeå än på BJ i Uppsala.

Eftersom du kommer från Luleå kan vi misstänka att du gillar Hockey?
Alltså det kanske inte är många som vet men jag är uppvuxen i delfinen som det hette på den tiden. CoopArena sen det byggdes om. Min brorsa lirade hockey och min pappa var lagledare så jag var alltid med på de flesta träningarna och alla matcher. Så länge jag kan minnas har jag sprungit runt i omklädningsrummet, då var jag så liten så jag var typ som deras maskot! Så nu hänger jag självklart med och skulle aldrig hålla på något annat lag än Luleå. Men egentligen är klubben i mitt hjärta Brooklyn Tigers, haha

Du funderade aldrig på att börja lira Hockey själv?
Jag ville göra det när jag var liten, men det blev aldrig av, jag la min tid på fotboll och basket istället.

Avslutningsvis, berätta något som ingen vet om dig?

Jag har gjort 7 mål i samma 11-mannamatch, och jag är en jävel på att baka bröd!


5 SNABBA MED NINA
Löpduell - Närkamp
StepUps - Handdopp
Gammliavallen - Tegstunet
Passa - Skjuta
Dribbla - Glidtackla


Text: Anna Forss, Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0