77. Anna Svärdsudd - Frisörernas lärare




Boka tid på Blablabla i Up2-gallerian och bli klippt av "Svärdet"!

Född
: 9 januari 1983 i Piteå
Moderklubb: Munksund Skuthamns IK
Kom till Södra: Inför säsongen 2009, första året i år.
Familj: Mamma, pappa, bror och min sambo Jonas

Vad gör Anna Svärdsudd en dag som är ledig från fotboll?
Jag jobbar på BLABLABLA som frisör och om jag inte jobbar så pluggar jag på Universitetet till frisörlärare. Om jag är helt ledig så umgås jag med vänner och familj.

Har du alltid velat bli frisör?
Ja det har varit min dröm sen liten, jag klippte första gången när jag var sex år och då var det min bästa väns skruvlockar som fick sig en omgång.

Haha, men nu vet vi ju att du är grym på att klippa. Hur kom det sig att du ville bli frisörlärare just?
Det blev ett naturligt steg eftersom jag har varit handledare till elever på min tidigare arbetsplats i sundsvall och har alltid haft det i åtanke eftersom frisöryrket är ganska påfrestande för axlar och nacke. Frisörlärare känns som ett bra komplement i framtiden och en stor utmaning att stå på "andra" sidan saxen och försöka lära ut mina kunskaper.

Vad är det för fisyrtrender som gäller nu 2009 som du gillar?
Fortfarande mycket tunga långa luggar som jag tycker är väldigt fint, sen är alla stilar fortfarande "tillåtna" ingenting är fel. Anpassa frisyr och färg efter ens personlighet och det man trivs bäst i så funkar det alltid! Kloka ord. För oss tjejer som tränar så mycket så sliter det oerhört på håret att tvätta det flera gånger om dagen. Har du några bra ”ta hand om håret tips” för oss idottstjejer? Vad är viktigt?
Viktigaste är att använda bra shampo och balsam som återfuktar och är vårdande för håret. Sen är det alltid bra om man försöker att inte tvätta håret varje dag, det kanske räcker med att bara blöta igenom håret och ta i lite balsam. Även att borsta håret varje dag är bra för att sätta igång blodcirkulationen i hårbotten och för att inte få knutar och tovor.

Hur länge har du bott i Umeå nu, och vad är största skillnaden om du jämför piteå/umeå?
Jag har snart bott ett år i umeå (juli) största skillnaden mellan Piteå och Umeå.... Ja det ska väl vara att det är fler restauranger och fotbollsplaner i Umeå då.

Har du några framtidsdrömmar?
Ja självklart vill jag ju skaffa familj i framtiden, resa och uppleva mycket.
Något speciellt resmål som lockar extra mycket?
Thailand har jag vart till flera gånger och vet hur bra det är där, skulle även vilja till Australien, Nya zeeland, Bali, Kambodja, Laos... mm

Avslutningsvis, berätta något som ingen vet om dig?
Att jag under en simtävlig stoppade starten och var tvungen att gå på toa och kissa.


5 SNABBA MED SVÄRDIS

Löpduell – Närkamp
StepUps – Handdopp
Gammliavallen – Tegstunet
Passa – Skjuta
Dribbla – Glidtackla!!


Text: Anna Forss, Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0