4. Moa Westermark - Alltid fotboll



Moa är beroende av tubtoppar

Född:
28 Augusti, 1989 i Umeå
Moderklubb: Umeå Södra FF
Kom till Södra: Till A-laget 2005. 5e säsongen nu.
Familj: Mamma, pappa, syster och världens sötaste systerson Alfred. Bor på Haga med pojkvännen Johan.

Vad gör Moa Westermark en dag som är ledig från fotboll?
På vardagarna arbetar jag på Umeå Södras huvudsponsor Alltele AB 08.00-17.00, där jag är en "Alltiallo", som jag kallar det själv. Jag har alltid svårt att hålla mig från fotbollen, så har vi en ledig kväll ser jag förmodligen någon match på TV. På helgerna försöker jag hinna med att umgås med kompisar, shoppa och träffa familjen. Det brukar i slutändan alltid sluta med att jag sitter och kikar på matcher som spelas i stan. Fotboll är ju det roligaste som finns.

Eftersom du gillar att titta på fotboll så mycket så måste jag fråga vilket som är ditt favoritlag i stan förutom Umeå Södra?
Måste svara Ersboda på den fråga, inte bara för att pojkvännen spelar där utan för att dom ofta spelar rolig fotboll. Är en trogen supporter på deras matcher oavsett väder och vind. I år kommer det även bli väldigt spännande och kul att se UFC med unga, kända ansikten från stan.
Brukar du och Johan ge varandra konstruktiv kritik efter varandras matcher?
Vi brukar inte prata så jätte mycket om varandras insatser, utan mer diskutera helheten i matcherna. Jag brukar bara kommentera hans insats om han varit bra, annars kniper jag igen… för det är så jag vill att han gör mot mig. Jag vet själv om jag varit kass och behöver inte få höra det, haha!

Finns det någonting som du är beroende av?
Mitt största beroende är nog One tree hill. Har alla boxar som kommit ut och har sett alla säsonger minst 10 gånger, jag lovar! Jag anser detta som ett bra beroende, för jag lär mig massor. De största pluset är alla bra citat och den grymma musiken. Sen är jag även beroende av tubtoppar. Köper jag en klänning med axelband så klipper jag bort dom.
Så man kan säga att musik är ett stort intresse hos dig?
Absolut. Utan musik skulle världen stanna!!
Har du några favoritartister/band?
Jag lyssnar på allt förutom "hetsmusik". Lifehouse är väl det band som har flest bra låtar. Ni som har spotify kan kolla in min spellista.
- Moas spellista på spotify (klicka på länken)

Du är beroende av tubtoppar säger du, Shopaholic-varning?
Jag är egentligen ingen större shoppare. Självklart blir det alltid något när jag strosar omkring på stan, men sällan något som bara är till mig själv. Hittar oftare något till lägenheten, någon present eller bara något som egentligen inte behövs.

Avslutningsvis, berätta något som ingen vet om dig.

Jag sitter framför en dator 8h per dag, men sitter ändå ALDRIG still. Det är ständigt något av mina ben som guppar upp och ner. Det går inte att sluta.


5 SNABBA MED MOA
Löpduell - Närkamp
StepUps - Handdopp
Gammliavallen - Tegstunet
Passa - Skjuta
Dribbla - Glidtackla


Text: Anna Forss, Foton: privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0