Rågsveds IF vs. USFF

Förra säsongen kom vi direkt från damallsvenskan. Vi var det lag som hade pressen på oss och det lag som folk tippade som vinnare av Norrettan 2009. Efter sex spelade omgångar hade vi skrapat ihop 5p och dessutom spelat väldigt dålig fotboll. Vårt spel fanns inte överhuvudtaget.. förrän i omgång 7. Då hade vi bortamatch mot Rågsveds IF och den matchen vände allt. Tron på oss själva, tron på vårt spel och tron på vårt lag. En sak jag tror vi alla minns från den matchen är när Nina Engström helt spontant tog sats från mittlinjen och travade i full fart in i straffområdet för att kunna vara med på ett inlägg från högerkanten. Just den löpningen symboliserade verkligen den matchen. Vi vann med 3-1 och spelade en rolig, varierad och stabil fotboll. Efter den matchen radade vi upp ytterligare tre segrar och spelade den fotbollen vi hela tiden visste att kunde spela.

Det är ingen hemlighet att även denna säsong börjat dåligt. Men till skillnad från förra året har vi hittills haft ett eget spel. Vi har rullat boll, skapat målchanser och varit/känts stabila bakåt. Vi har bara inte haft det där flytet som man behöver ibland. De två första matcherna skapade vi tillräckligt många målchanser för att vinna med 3-4 mål men lyckades inte få in bollen. Vi visste att målen till slut skulle komma. I söndags gjorde vi tre mål, men släppte istället in fyra och förlorade för tredje matchen i rad.

Jag tror inte jag bara talar för mig själv när jag säger att förlusten i söndags var riktigt tung. Det är aldrig roligt att förlora och jag satt tänkte länge på vad som gick fel. Men i måndags började en ny träningsvecka och en ny uppladdning inför en ny match. Rågsved! Just idag har jag en otroligt bra känsla i kroppen. Jag har tänkt tillbaka på förra säsongens bortamatch mot Rågsved då det vände. På söndag är det dags att göra samma sak. På söndag ska vi gå ut och spela en rolig, varierad och stabil fotboll. Vi ska kämpa och slita som ett lag och visa att vi är otroligt mycket bättre än vad tabellen visar. Träningsveckan har hittills varit väldigt bra med mycket spel där vi framförallt finslipat sista tredjedelen. På söndag gäller det. Håll tummarna för oss. Vi ska göra vårt yttersta!



vs.

Rågsveds IF - Umeå Södra FF, söndag 9 maj kl 16.00 på Hagsätra IP

/#4


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra skrivet! På söndag smäller det!

2010-05-08 @ 18:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0