Nr.13 - Josefin Sandström




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Kärt barn har många namn, "Juppin", "Jossi", "Lilljoss" för att nämna några. Josefin Sandström är våran yngsta lirare som sprider glädje och alltid har nära till skratt. Målvaktstalangen som även brukar dyka upp i ett annat lag med blågula färger, flicklandslagets!

Född: 1993
Position: Målvakt
Moderklubb: Ersmarks IK
Tidigare klubbar: Ersmarks IK, Sandåkerns SK
Kom till Södra:
2009
Arbete: Idrottsprogrammet med inriktining natur. år 1
Familj: Mamma, pappa, storebror (singel), syster


För att våra bloggläsare ska lära känna dig bättre, berätta vad Josefin Sandström gör när hon är ledig från fotboll?
Jag sover gärna så länge som möjligt. Går jag inte i skolan så umgås jag med mina vänner, tittar på tv eller shoppar kläder. En hel del tid spenderas också vid datorn måste jag erkänna.


Hur är det att vara yngst i Umeå Södra? :)
Bortsätt från alla dessa barnskämt som droppar in titt som tätt från alla håll och kanter främst från Jonas "sugen" Sundberg så är det faktiskt ganska skönt att vara yngst. Jag har trots allt inte behövt göra alla dessa klassiska "junis-sysslor" så jag ser inga nackdelar alls faktiskt.


Det ryktas om att du bygger sandslott på matcherna och smygäter kinderägg, är det sant?
Svårt att bygga sandslott på konstgräsplanerna faktiskt,så det är falskt. Men jag måste erkänna att ett och annat kinderägg slinker ner på bortamatcherna dock så är det inte under matchtid såklart.


Du som är så ung, har du redan några framtidsdrömmar. Drömyrke? Resor, osv?
Framtidsdrömmar...det är en svår en. I fotbollsväg så drömmer jag om att spela så högt som möjligt i ligasystemet sen trappa ner i moderklubben Ersmarks IK. Yrkesmässigt så vill jag ha ett jobb som jag trivs med, tjäna gött med pengar vore ju en bonus också.


Tankar inför säsongen 2010?
Jag tror att det kommer bli en helt underbar säsong med Umeå Södra iår. Med stommen kvar i laget från förra året, ny tränare och några heta nyförvärv så kan det ju inte gå annat än helt rätt!


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Det bästa är såklart alla tjejerna i laget! Så enormt många härliga olika personligheter i ett och samma lag, det är underbart!


Vem blir årets utropstecken?
Årets utropstecken blir Emelie Becker. Hon har sett otroligt het ut nu på förssässongen så bli inte förvånad om ni får se massa härliga baljor från Bex i sommar.


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Jag spelar tetris på datorn X antal för många timmar/dag...



5 SNABBA MED JOSSI

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0