Nr.11 - Vanessa Mångsén




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Blivande musiklärare som gärna själv rockar loss med sitt eget band! Har en grym sångröst och en ball stil. Vanessa "Varre" Mångsén har dragits med en knäskada senaste säsongen och vi hoppas hon kommer tillbaka ut på planen i år och återtar sin plats som norrettans skytteligaledare, precis så som det brukar vara!

Född: 19383
Position: Forward
Moderklubb: Obbola IK
Tidigare klubbar: OIK, MSK, UDFF
Kom till Södra: Minns inte...typ 2003 kanske
Arbete: Student nu och arbetssökande till hösten
Familj: Pappa Christer, mamma Anette, syster Denise, katt Elvis & pojkvän Peder


För att våra bloggläsare ska lära känna dig bättre, berätta vad gör Vanessa Mångsén en dag när hon är ledig från fotboll?
För tillfället skriver jag mitt examensarbete på lärarprogrammet. Annars jobbar jag på ungdomsgårdarna i Holmsund och Obbola och passar på att snylta middag hos föräldrarna. Blir en hel del tid i gymet också men passar på att tokslappa i soffan framför en bra rulle. Allt som oftast hittar jag på äventyr med Peder. 


Du brukar ju rocka loss med ditt eget band, berätta om bandet!
Ja, vi heter då Kapten Kid och det Oändliga sommarlovet. Vi spelar svensk vispop och flörtar smått med 80-talets rocksolon. Är man suger på att höra hur det kan låta tycker jag man ska checka in oss på Spotify där vår första skiva ligger ute som släpptes våren -09.
Den absolut roligste spelningen var förra sommaren då vi spelade på Rådhustorget under Sommaren i City före Andreas Johnsson och hela torget för fullsmockat av folk. Grymt ljud, grym scen, grym publik!
Dessutom var vi en sväng på Holmöns Visfestival samma sommar och spelade för 500 tappra som tagit sig dit trots ösregnet. Det var stort.
Just nu håller vi på med inspelningen av våran andra platta som förhoppningsvis släpps i slutet av sommaren och vi planerar även att ge oss iväg på en miniturné genom vårat avlånga land under sommaren. 


Hur känns det i rehabiliteringen, är du tillbaka som skyttedrottning snart igen?
Det känns riktigt bra. Hoppas på att vara tillbaks i spel snart men enligt klyschan: skynda långsamt...mmm...
Haha...ja, det skulle ju sitta fint att bli det men mitt främsta mål med den här säsongen är att få knät starkt nog att hålla 90 min. När det målet är uppnått siktar jag mot nya mål, bokstavligt.


Tankar inför säsongen 2010?
Jag tror det kommer bli ett bra år för Södra. Känns i dagsläget tryggt både med organisationen, ledarstaben och spelartruppen. Tror stenhårt på att vi kommer vara uppe i toppen och fajtas om den allsvenska platsen.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Skulle jag säga något annat än laget skulle jag ljuga. Vi är en familj. Göran är vår Big Momma!


Vem blir årets utropstecken?
Jag tror man ska hålla ett öga på Sandra Lindqvist. Hennes spelstil påminner lite om min egen när jag var ung (yngre) haha...


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Jag är grym i pingis. Det kommer att bli min fritidssysselsättning när kroppen inte håller för fotboll längre.
Hmm... Annars hänger jag gärna i biljardhallen en vardagkväll efter träningen.



5 SNABBA MED VARRE

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla - (Peta och stick)
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0