Nr.10 - Mathilda Varmin




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

En av våra yngligar som älskar film och har alla topp-10 placeringar på sjukaste fotbollsskadorna listan. Mathilda "Mattis" Varmin har en bländande teknik och näsa för målet!

Född: 1992
Position: Forward
Moderklubb: Umeå Södra
Tidigare klubbar: Inga, södra i blodet!
Kom till Södra: 2007
Arbete: 2:a året på Fotbollprogrammet på Östra gymnasiet
Familj: Pappa Rickard, Mamma Ylva, Systrarna Moa och Mayah och bror Marcus


För att våra bloggläsare ska lära känna dig bättre, berätta vad Mathilda Varmin gör en dag när hon är ledig från fotboll?
Laddar hem så många osedda filmer som möjligt, bäddar ner mig i soffan och låter mig dras iväg. Annars umgås jag även med mina kompisar och är även ett galet biofreak som spenderar hela mitt studiebidrag på alla nya filmer som släpps.


Du bor ju ensam och är bara 17 år! Vad är det bästa vs. sämsta med att bo hemifrån?
Det bästa är att jag får göra i stort sätt vad jag vill när jag är hemma utan att få kommentarer om att jag är konstig, även att jag får laga den middag jag vill och slippa sånt som spenat och bönsallad (förlåt mamma). Det sämsta måste vara att jag är en hyperaktiv pratsam person, dvs att ha någon att konversera med hade ibland inte suttit fel, även att jag måste diska.. hatar att diska.


Du ser ju mycket film, har du några bra filmtips till våra läsare? Och kanske någon favoritskådespelare?
Jag är faktiskt mycket för gamla godingar som tex; Armageddon, Forrest Gump, Top Gun, The Shawshank redemption, Pearl Harbor, Dirty Dancing, Oliver Twist, Get over it, The adventure of Huckelberry Finn m.m. Men även nyare filmer som; Troja, 300, The Blind Side, My Sisters Keeper, Role Models, Seven Pounds, Step Brothers, Walk the Line, Law abiding citizen, Gridiron Gang mm.
Någon speciell favoritskådis tror jag inte att jag har men jag älskar filmer med Denzel Washington och även Will Farrell.


Tankar inför säsongen 2010?
Att jag hoppas att vi får ett samspelt lag med våra gamla och nya spelare tillsammans och hoppas självklart att vi ska ta oss till toppen! Att få spela ännu en säsong med Umeå Södras damer känns inget annat än underbart.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Alla individer som spelar i vårt lag.


Vem blir årets utropstecken?
Ellinor Andersson tror jag kommer utvecklas grymt mycket i år eftersom förra året skenade hennes utvecklingskurva otroligt mycket och jag tror på detsamma i år!!


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Eftersom jag är otroligt pratsam så berättar jag oftast det mesta om mig själv även saker som vissa andra inte skulle berätta eller vill veta. Så tyvärr kommer jag inte på någonting nu.



5 SNABBA MED MATTIS

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey....(ingen, Hatar all sport med klubba)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0