Nr.17 - Emelie Strand




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

En tjej som har många bollar i luften och försöker trycka in så mycket som möjligt i agendan. Emelie Strand är en riktigt teknisk spelare med framtiden för sig! Hon har haft otur med skador de senaste säsongerna, men i år hoppas vi att vi får se Strand hel och fit for fight.

Född: 1992
Position: Yttermittfält
Moderklubb: Sandåkern SK
Tidigare klubbar: Sandåkern SK
Kom till Södra: Säsongen 2009, 2:a året nu!
Arbete: 2:a året på Fotbollsprogrammet på Östra Gymnasiet
Familj: Mamma, pappa och lillebror


För att bloggläsarna ska lära känna dig bättre, berätta vad gör Emelie Strand en dag när hon är ledig från fotboll?
Hm.. antingen är jag grym på att utnyttja denna ledighet till så kallade "måsten", det vill säga tråkigheter som pluggande, städning och sådant man gärna väljer att skjuta på. Annars försöker jag så ofta som möjligt glädja mina nära och kära genom att ge dem min närvaro ;) skämt o sido så försöker jag hålla det sociala intakt och kanske smyga in någon fika på stan, bio m.m med mina vänner när tillfälle ges.  


Halva gymnasiet har gått, har du några planer på vad du vill arbeta med och göra i framtiden?
Jag har egentligen ingen aning, gillar dock Anna Ankas taktik som en gång i tiden var personligtränare till en rik snubbe/artist som hon sedan gifter sig med och därefter blir både rik och känd.. 
Mitt framtida yrke kommer troligast innefatta sport och idrott, resten får helt enkelt framtiden avgöra.   


Har du några dolda talanger och hobbys som vi inte vet om?
Jag hade en period som liten då jag samlade på autografer (hobby), blev under denna epok otroligt insatt i det dåvarande programmet "Gladiatorerna", målet var att få alla autograferna från dem i programmet (ej deltagarna, för dem var inte lika "coola"). Lyckades faktiskt få alla autograferna förutom två, en av dem var Domaren Steve.. har än idag inte fullföljt detta mål som nästan skulle kunna fullbordas.  


Tankar inför säsongen 2010?
Ett otroligt roligt år där vi ska ta lärdom av såväl vinster som snesteg (dvs eventuella förluster;) För min egendel ska jag hålla mig skadefri och utvecklas som fotbollsspelare. Tror på många härliga vinster med hjälp av en oslagbar laginsats.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Helheten, bra tränare, trogen materialare, och alla fantastiska tjejer i laget (spelare som individer). 


Vem blir årets utropstecken?
Ellinor Andersson som är under ständig utveckling, samt Erika Blomstrand som tidigt visade sin målfarlighet.


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Hemligt förälskad i skådespelaren Orlando Bloom.



5 SNABBA MED STRAND

Löpduell
- Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen
- Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0