Nr.8 - Nina Engström




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Luleå-jäntan som aldrig viker sig i en närkamp. Nina "Nena" Engström är rådgivaren som sover sig igenom alla bortamatchresor! Och ni skulle bara se underställsbrallorna hon hade i fjol!

Född:
10 januari 1987
Position: Mittback
Moderklubb: Bergnäsets AIK
Tidigare klubbar: Bälinge IF, Alviks IK
Kom till Södra: 2009 från Bälinge, 2:a året i Södra nu.
Arbete: Solidar Fondservice
Familj: Föräldrar med respektive, syskon och pojkvän.


För att våra bloggläsare ska lära känna dig lite bättre, vad gör Nina Engström en dag när hon inte spelar fotboll?
Jag sover ut, äter hotell frukost på Plaza, tar det allmänt lungt och avslutar dagen med en filmkväll.


Kan du berätta mer i detalj vad det är du gör på ditt jobb?
Jag jobbar på Solidar Fondservice, ett företag som förvaltar försäkringar och pensioner åt sina kunder. Jag är också Swedsec licensierad rådgivare som arbetar i kundtjänsten.


Du har ju flyttat runt lite, vad är det bästa med Luleå, Umeå respektive Uppsala?
Luleå kommer alltid vara hemma oavsett vart jag bor, där är jag uppvuxen och har jag min familj samt barndomsvänner. Bäst är de härliga sommarnätterna då det är ljust dygnet runt.

Uppsala är svårt att hitta något positivt om, men som student tror jag det är en bra stad vilket jag inte var då jag bodde där.

Bäst med Umeå är att jag trivs väldigt bra. Alla var väldigt öppna och välkommnande när jag flyttade till hit för ett år sedan ungefär.


Tankar inför säsongen 2010?
Ska bli en spännande säsong och hoppas vi som lag tar några kliv till från förra säsongen. Jag hoppas vi blir ännu mer samspelta och svårare för motståndarna att möta.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
De sköna laget, finnen på bänken och det andra två :)


Vem blir årets utropstecken?
Becker


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig.
Var med i Kannan på svt med min mellanstadieklass.



5 SNABBA MED NENA

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla     Glidtackla, dribbla vad är de?! :)
Innebandy - Ishockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0