Nr.15 - Jennifer Boman




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Jennifer Boman, va? Heter hon Jennifer? Nä, "Jempa" är vad hon alltid kallas. En talang hon nyligen visat oss är att hon är riktigt duktig på Scrapbooking. Jempa har bra speluppfattning, är säker med bollen och trygg i sitt spel.

Född: 1989
Position: Mittfält /Forward
Moderklubb: Spölands IF
Tidigare klubbar: Böle IF
Kom till Södra: 2009 (detta blir min andra säsong)
Arbete: Personlig Assistent
Familj: Mamma, Pappa, Storasyster och Lillasyster


För att bloggläsarna ska lära känna dig bättre, berätta vad Jempa Boman gör en dag när hon är ledig från fotboll?
Jag försöker att vara ute så mycket som möjligt, om vädret tillåter, packar gärna en ryggsäck med lite gott och kameran är såklart med. Finns det möjlighet till fiske så kanske det hänger med ett spö i väskan också.
Hälsar på så ofta jag kan hos min mormor och morfar för att fika, spela kort och bara ta vara på tiden som man får med dem.


Det här med Scrapbooking alltså, hur kom du in på det?
Jag har alltid tyckt om att pyssla med allt som man kan tänka sig att göra, egna smycken, virka/sticka mm. Min mamma är också väldigt "pysslig" av sig och vi tyckte att det verkade spännande med scrapbooking och kul att ge bort hemgjorda kort till födelsedagsbarn eller till jul. Det mest spännande med just srapbooking är att det sällan görs likadana kort och man har mest inspiration när man verkligen måste göra ett kort. 


Visade sig ju också att du är grym på att baka morotskaka, några fler dolda talanger vi inte vet om?
Haha, ibland har man tur och lyckas med bakning!
Tycker själv att jag är duktigt på att fotografera och gillar det väldigt mycket dessutom!


Tankar inför säsongen 2010?
Ett spännande år som jag hoppas och tror kan bli Södras år.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Sammanhållningen i laget, det finns inte bättre tjejer att ha omkring sig. De finns där i alla lägen!


Vem blir årets utropstecken?
Laget som helhet.


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
En apa klämde på mina bröst när jag var på resande fot i Asien... och sen har jag blivit attackerad av äckligt många blodiglar som sög sig fast överallt; i pannan, på händerna, på rumpan och de fanns även under skosulorna... Det var äckligaste jag någonsin varit med om!
(Det finns bildbevis för de som inte tror mig!)



5 SNABBA MED JEMPA

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0