Nr.5 - Ragna Lestander




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Skogsmulle tjejen som har ett eget finskt-tifo vid sidan av planen som vrålar "RAKKEEE"! Ragna Lestander eller "Ragge" som hon kallas har en bländande teknik så man långa vägar kan se att hon är en stjärna ur björnligan.

Född: 20 Februari 1985
Position: Ytterback
Moderklubb: Gimonäs CK
Tidigare klubbar: UDFF, Sunnanå
Kom till Södra: Säsongen 2004, 7:e säsongen iår.
Arbete: Studerar till jägmästare
Familj: Mamma, pappa, 2 systrar och pojkvän


För att våra bloggläsare ska lära känna dig lite bättre, berätta vad Ragna Lestander gör en dag när hon är ledig från fotboll?
Allra helst startar jag dagen med att få sova ut och äta en lååång frukost för att sedan umgås med nära och kära. Om jag gått i skolan eller jobbat kan det under kvällen bli en middag med familj eller vänner, en film eller kanske nått musik/teaterevenemang.


Du läser alltså till jägmästare på Skogis, hur kommer det sig att du valde en inriktningen?
Jag har alltid varit intresserad av djur och natur så jag var väl egentligen inne på veterinär först. Men jägmästare verkade vara en rolig utbildning med mycket praktiskt och sen har jag hört mycket bra om den från folk jag vet som gått den. Jag ångrar mig inte :)


Något framtida drömyrke?

Hmm, det är en rätt bred utbildning och hela tiden hittar jag nya saker jag intresserar mig av. Det lutar nog mot något med djur eller miljö men mer vet jag inte.


Tankar inför säsongen 2010?
Det kommer bli en väldigt spännande säsong i år med ny tränare och förhoppningsvis ska vi vara med och slåss i toppen.


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Helt klart lagsammanhållningen!


Vem blir årets utropstecken?
Svår fråga. Vem som heslt kan nog skrälla. Men Erika Blomstrand verkar ju vara en het målskytt!


Avslutningsvis, berätta något som vi inte vet om dig?
Jag höll på att missa ett plan till en match en gång. Det slutade med att en flygvärdinna fick stanna hemma och en passagerare fick sitta hos piloterna men jag kom med tillslut...



5 SNABBA MED RAGGE

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0