Nr.1 - Amanda Janzén





Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Vi går såklart i nummerordning, och vi börjar med en av våra duktiga målvakter Amanda Janzén, eller "Mando" som vi brukar kalla henne. En riktig veteran i Umeå Södra trots sin ringa ålder, SJÄTTE säsongen i år!

Född:
3 mars 1990
Position: Målvakt
Moderklubb: Umeå Södra
Tidigare klubbar: -
Kom till Södra (A-laget): 2005, Går in i min 6:e säsong.
Arbete: Lite överallt
Familj: Mamma, Pappa, Syster, 2 hundar och pojkvännen.


För att bloggläsarna ska få lära känna dig bättre, berätta vad Amanda Janzén gör när hon är ledig från fotboll?
Jag försöker spendera all min tid med kompisar, pojkvän och såklart familjen. Nu börjar även min TV-period så efter träningarna kommer jag sitta fastklistrad framför bland annat Grey's Anatomy och CSI.


Hur känns kroppen såhär i den tuffa träningsperioden vi är inne i?
Sjukt sliten! Min kropp känns inte som 20 år längre, snarare som 80!


Tankar inför säsongen 2010?
Jag tror det kommer bli ett sjukt roligt och intressant år med tanke på vårt lag och vår nya coach som jag tror kan tillföra något nytt. Jag hoppas vi klarar att hålla oss i toppen och förhoppningsvis avancera oss upp till damallsvenskan igen!


Vad är det bästa med Umeå Södra?

Det är helt klart tjejerna i laget. Vi har en sådan otroligt bra lagsammanhållning och jag trivs varje sekund med brudarna.


Du blev ju uttagen till landslagsläger nu i början på året, stort grattis, berätta om det!
Ååh, tack! Det kom faktiskt som en stor chock med tanke på att jag inte varit med efter min knäskada. Men självklart blev jag glad, och lägret gick bra tycker jag. Jag hade inte så höga krav på mig själv till detta läger utan tog det bara som en rolig och utmanande fotbollsvecka.


Vem blir årets utropstecken?
Jag tror nyförvärvet Erika Blomstrand kan bli vass i år. Hon är en notorisk målskytt sedan tidigare i Eskilstuna och jag hoppas att hon fortsätter med målgörandet även hos oss!


Avslutningsvis, berätta något som ingen vet om dig.

Min biologiska farfar är en känd trollkarl!



5 SNABBA MED MANDO

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Ishockey


Kommentarer
Postat av: Sara

Kul läsning! =)

2010-03-01 @ 22:25:19
URL: http://lindblomsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0