Nr.16 - Emma Sundberg




Här kommer det komma presentationer av alla spelarna i laget, och ni kan finna alla dessa under "Lär känna våra spelare" i kategorivalen till höger i bloggen.

Emma Sundberg, eller "Glademma" som Göran säger är en positiv tjej. Korsordsmästare och medlem i TNO, och som mer än gärna löser melodikrysset en lördagsmorgon i spelarbussen. Lagkapten och innermittfältare som alltid gör ett stort jobb på planen där hon använder sin grymma löpstyrka!

Född: 1988
Position: Innermittfält
Moderklubb: Umedalens IF
Tidigare klubbar: Umedalens IF
Kom till Södra: Inför säsongen 2007, 4:e säsongen iår!
Arbete: Jobbar i växeln och posten på Länsförsäkringar.
Familj: Mamma Annika, Pappa Jonas, lillasyster Josefin och odjuret Nova.


För att bloggläsarna ska lära känna dig bättre, berätta vad Emma Sundberg gör en dag när hon är ledig från fotboll?
Oj, nu måste jag ju tänka till, de dagarna är lätträknade ;) En ledig dag brukar jag försöka ta sovmorgon men vaknar min vana trogen före 08.00 utan att klockan ringer. Jag kliver upp direkt då jag verkligen inte kan somna om, väl i köket läser jag tidningen och njuter av favoritmålet frukost, morgonmänniska som jag är anser jag verkligen att "morgon stund har guld i mund". Resten av dagen förgyller jag genom att umgås med familj och vänner. Då kvällen kommer hyr jag gärna en film och bara myser, "Så ska det låta" fungerar också eller ett härligt sällskapsspel, fortfarande i goda vänners lag naturligtvis.


Ryktena går ju om att du är duktig på att fläta hår, och även sätta i löshår. Hur upptäckte du din talang?
Jag har ett intresse för hår, naglar och smink och har nog lärt mig genom övning.


Har du några framtidsdrömmar? Kanske ett drömyrke?
Just nu lider jag av panikångest över att jag inte vet vad det ska bli av mig, men ett yrke som faktiskt känns lockande är lärare för yngre barn, pedagogik inspirerar mig.


Tankar inför säsongen 2010?
Det känns himla roligt och inspirerande med ny säsong, vi har tränat hårt och när serien nu snart drar igång får vi äntligen lön för mödan. Jag hoppas och tror att vi kan vara med och leka i den absoluta toppen av serien i år :)


Vad är det bästa med Umeå Södra?
Den otroliga lagsammanhållningen!!


Vem blir årets utropstecken?
Bex.


Avslutningsvis, berätta något vi inte vet om dig?
Jag ser fram emot att en dag leva pensionärsliv.




5 SNABBA MED GLADEMMA

Löpduell - Närkamp
Gympass - Löppass
Gammliavallen - Tegstunet
Dribbla - Glidtackla
Innebandy - Ishockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0