USFF vs Rågsveds IF 2-1

STARTELVAN MOT RÅGSVEDS IF

Mv: Amanda Janzén
B: Anna Svärdsudd, Lisa Lantz, Maria Wictorsson, Ragna Lestander
Mf: Patricia Hägglund, Emma Sundberg, Ellinor Andersson, Anna Forss 
Fw: Emelie Becker, Victoria Forsmark

Avb: Mathilda Varmin, Jennifer Boman, Nina Engström, Sara Lindblom


KORT KOMMENTAR KRING MATCHEN

För mig som satt på läktaren var det underbart att se matchens första 45min. Vi hade ett lugn i spelet och kunde efter bara 2min göra 1-0 genom Emma Sundberg. Efter det fortsatte vi att rulla boll och borde ha gjort minst två mål till i första halvlek.

I andra halvlek vet jag inte riktigt vad som hände. Vi backade hem oerhört mycket, fick stora glapp mellan våra lagdelar och jobbade mest en och en. Trots detta kunde Emelie Becker göra 2-0 i 66:e matchminuten. Fyra minuter senare gjorde Rågsved 2-1 väldigt enkelt och jag hade därefter 200 i puls resten av matchen. Gästerna fortsatte att trycka på och hade en ribbträff i slutet av matchen, men lyckades som tur var inte göra några fler mål.

Kort och gott så fick vi glänsa i första halvlek, men kämpa i andra. Otroligt skönt med 3p iaf. Vi tar med oss första halvlek till helgens bortamatch mot Kvarsvedens IK då det är ytterligare 3p som gäller!

/ #4 Moa Westermark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0