12. Maria Wictorsson - en riktig sångfågel




Född: 2 Mars 1988 i Umeå.
Moderklubb: Sandåkern SK
Kom till Södra: Hösten 2007. 3:e säsongen nu.
Familj: Bor just nu hemma på Grisbacka hos mamma och pappa. Maria har också 2 bröder, en äldre, en yngre och en hund.

Vad gör Maria Wictorsson en dag som är ledig från fotboll?
Jag kliver upp vid nio och tar på mig träningskläderna och beger mig till tenton. Där tillbringar jag cirka 2h. Sen träffar jag några brudar i laget och käkar lunch på “the place to be” Balder.
Om det är fint väder sitter jag ute och avnjuter en smaskig termos varmchoklad med någon kärvän, och om det är halvrisigt väder tar jag gärna fram guran och lirar lite!

Du har ju en tatuering, vad står den för?
Den står för min kärlek till musiken. En kompis designade den sen smackade jag dit den på benet. Den blev större än jag har tänkt mig, men jag kunde inte blivit mer nöjd. I love it!

Berätta lite mer om ditt musikintresse.
Jag har sjungit så länge jag minns, men det började väl på allvar när jag kom in i musikklassen på Backenskolan i 4:an.
Då började jag även spela gitarr och saxofon. Sen så var jag med i en Opera i 6:an som hette “La boheme”. Jag fortsatte att gå musikklass fram till 9:an. Gymnasiet tillbringade jag på Idrottsprogrammet.
Jag började läsa till musiklärare på Universitetet i augusti 2008, men insåg en bit efter vägen att jag är mer intresserad av att utveckla mig själv inom musiken än att lära ut den.

Du sjunger på många bröllop, begravningar och dop, funderar du inte på en professionell sångkarriär?

Det är klart jag gör.. men jag har för dåligt självförtroende. Jag har aldrig riktigt vågat satsa.
Efter fotbollskarriären då?
Jo kanske, beror väl på vart jag befinner mig i livet.

En fågel har viskat i mitt öra att du ska på Idol-audition i Stockholm i helgen?

Ja, jag har funderat på att söka i 3 år men fotbollen har alltid kommit i vägen och det gör den faktiskt även i år. Vi är på bortamatch mot Älvsjö den 3 maj när Idol kommer till Umeå. Nu hade jag redan bestämt mig för att söka och i helgen när vi har spelledigt så passar jag på att åka till Stockholm på deras uttagning istället, så tillsammans med en govän ska jag tillbringa helgen i Idol-kön. Det ska bli riktigt spännande och hur det än går är det en grej att bocka av på min "att göra" -lista i livet!

Vad har du för framtidsdrömmar?

Förhoppningsvis så går det jävligt bra i Stockholm, jag får skivkontrakt av Anders Bagge på stört och framtiden är säkrad. Game, set and match.

Berätta något som ingen vet om dig.
När jag gick på Dragonskolan så lyckades jag drömma många nätter i rad att jag hade gått på ALLA rutor längst S-korridoren, så en dag efter skolan beslöt jag mig för att göra det.. i hopp om att jag skulle sluta drömma om dem!


5 SNABBA MED WICTOR
Löpduell - Närkamp
StepUps - Handdopp
Gammliavallen - Tegstunet
Passa - Skjuta
Dribbla - Glidtackla


Text och foto: Anna Forss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0